Alphamega - Hoe betaal ik een factuur bij Alphamega

In dit artikel leggen we je uit waarom en hoe je nu een factuur kunt betalen. 

Inhoudsopgave

Nieuwe factuur ontvangen

Je ontvangt een factuur via e-mail. Betalen kan via Buckaroo (onze payment Service Provider), maar je kunt deze ook zelf overmaken naar het rekeningnummer zoals vermeld op de factuur.

Het liefst hebben we echter dat je wel betaalt via het Mijn Alphamega Dashboard. Simpelweg om de reden dat we elke maand duizenden facturen te verwerken hebben. Je kunt je voorstellen dat elke factuur, zowel voor ons als voor de klant, belangrijk is en dat die accuraat en correct verwerkt moet worden. Daarom hebben we onze automatisering er helemaal op ingericht om dit via Buckaroo perfect te laten verlopen. Ook is het mogelijk om daar een machtiging in te stellen, zodat je er zelf ook geen omkijken meer naar hebt.

Een website en een domeinnaam zijn zeer belangrijk voor onze klanten. Die mogen dus niet vanwege een administratieve fout of het onbedoeld mislukken van een betaling geannuleerd worden. 

Daarom is het nu zo ingericht dat de bank, Buckaroo, onze boekhoudsoftware en Mijn Alphamega Dashboard met elkaar 'praten' via API-koppelingen en elkaar op de hoogte houden van de betaalstatus.

Betalen via Mijn Alphamega Dashboard

Wanneer je inlogt op Mijn Alphamega Dashboard, en er staat een factuur open, dan zie je dat direct in het Dashboard onder de blauwe knoppen. Je kunt daar op het factuurnummer klikken om de factuur te openen.  

Je kunt ook naar je facturen gaan via het icoontje in de bovenbalk of via de rode facturen knop. 

Wanneer je de factuur geopend hebt, zie je dat deze de status 'Onbetaald' heeft. Rechts van de factuur zie je de beschikbare betaalmethodes. Op dit moment kun je op de volgende manieren betalen:

Betaalmogelijkheden

Zelf betalen met:

  • iDEAL
  • PayPal
  • Creditcard
  • Bancontact

Automatisch betalen met:

  • Doorlopende machtiging

Al deze betalingen verlopen via Buckaroo, waardoor ze perfect verwerkt worden in onze automatisering. 

Omdat het zo belangrijk is dat je dienst niet onverhoopt onderbroken wordt vanwege een mislukte betaling, adviseren we om te kiezen voor doorlopende machtiging. Je hebt dan nog steeds de volledige controle, maar het werkt voor iedereen het fijnste. Het duurt altijd een paar dagen voordat een machtiging verwerkt is.

Wanneer de betaling verwerkt is, ontvang je van ons de factuur met Betaald status ook nog eens via e-mail, maar deze staat ook altijd in je Dashboard. Deze kun je downloaden en/of printen voor je administratie. Er staat ook op vermeld op welke datum de betaling heeft plaatsgevonden.  

Maak een gebruiker aan voor degene die de factuur betaalt

Als je niet zelf de factuur betaalt, maar bijvoorbeeld je boekhouder of de penningmeester, dan kun je in Mijn Alphamega Dashboard, bij Account -> Beheer gebruikers, een nieuwe gebruiker aanmaken. 

Die gebruiker krijgt dan een eigen login (e-mail en wachtwoord combinatie) voor het Dashboard. 

Je kunt die gebruiker beperkte rechten geven, zodat deze gebruiker bijvoorbeeld de e-mails ontvangt met het betaalverzoek en dat die persoon ook de betaling kan verrichten in het Dashboard, maar bijvoorbeeld niet de website of e-mailinstellingen kan aanpassen.

Verrekening met Credits

Als je een product opzegt of downgradet, dan maken we een creditnota en betalen we het reeds vooruit betaalde bedrag wat je nog tegoed hebt uit in de vorm van credits. 

Toekomstige facturen worden automatisch verrekend met credits, als die er zijn. 

Het kan voorkomen dat een factuur deels met credits verrekend wordt, en dat er nog een bedrag overblijft wat betaald moet worden. Dit staat in zo'n geval altijd duidelijk vermeld op de factuur. 

N
Noemi is the author of this solution article.

Was dit antwoord nuttig? Ja Nee

Feedback versturen
Het spijt ons dat we u niet hebben kunnen helpen. Als u feedback geeft, kunnen we het artikel verbeteren.