Yourhosting - Inloggen op Microsoft-producten voor gebruikers

Inloggen op Microsoft-producten voor gebruikers van Yourhosting. Uitleg over het portal, aanpassen van je wachtwoord, installatie en multifactor autorisatie.

Inhoudsopgave

Hoe log ik in op Microsoft 365?

Je kunt op verschillende manieren inloggen in Microsoft (Office) 365; via de Office-software, vanuit de OneDrive Sync-cliënt en op de webomgeving. Om in te loggen op Microsoft 365 via de webomgeving ga je naar het Office portal.

Heb je nog geen Office producten? Bekijk deze dan hier

Hoe wijzig ik mijn wachtwoord?

In de Portal van Microsoft stel je gemakkelijk een nieuw wachtwoord in. Volg de volgende stappen:

  1. Log in op portal.office.com met je gebruikersnaam en wachtwoord;
  2. Ga naar Instellingen > Wachtwoord;
  3. Voer je vorige wachtwoord in;
  4. Voer je nieuwe wachtwoord in en bevestig deze. Gebruik altijd een uniek wachtwoord van minimaal 10 tekens waarin je hoofdletters, kleine letters en cijfers afwisselt.
  5. Klik op Verzenden.

Bekijk ook deze handige video over het wijzigen van het wachtwoord:


Wachtwoord vergeten

Als je je wachtwoord kwijt bent, volg dan de volgende stappen om het wachtwoord te resetten/herstellen:

  • Ga naar de Microsoft-pagina en volg de stappen om je wachtwoord te herstellen.
  • Als het systeem aangeeft dat geen nieuw wachtwoord ingesteld kan worden, vraag dan aan je beheerder of hij/zij het wachtwoord voor je wil resetten.
  • Gebruik altijd een uniek en sterk wachtwoord.

Multi Factor Autorisatie

Hoe werkt het?

Als jouw organisatie gebruikmaakt van Multi Factor Autorisatie dan beheer je die via deze omgeving.

Multi Factor Autorisatie werkt door middel van de Microsoft Authenticator-app. Als je de app Microsoft Authenticator nog niet hebt, installeer je deze gemakkelijk op je telefoon/tablet via de Google Play Store of via de Apple App Store.

De app vraagt om toestemming voor het gebruik van de camera en voor pushberichten. Geef deze toestemming, want dit is nodig.

Wat moet ik doen als Microsoft authenticator niet werkt?

Als de Microsoft authenticator app niet werkt, dan is er waarschijnlijk is er iets mis tussen de verbinding met je telefoon en Microsoft. Kies dan voor de optie om op een andere manier aan te melden en kies vervolgens voor SMS. Hierna kun je naar de setup pagina gaan. Verwijder hier je telefoon en voeg deze vervolgens opnieuw toe.

Als je niet de optie hebt om via sms in te loggen vraag dan aan je beheerder of hij/zij jouw MFA-instellingen wilt wissen. Hierna kan je MFA opnieuw instellen door naar de betreffende pagina te gaan en je aan te melden met je e-mailadres en wachtwoord.

Instructie beheerder 

Als een gebruiker aangeeft dat de meervoudige verificatie niet meer werkt en dat hij/zij daarom niet kan aanmelden bij Microsoft 365, dan kun je dit voor de gebruiker resetten. Je doet dit via de gebruikerspagina van Azure Active Directory. Hier selecteer je de gebruiker, klik je op 'Verificatiemethoden' en vervolgens op 'MFA opnieuw registreren vereisen'. Hierna kan de gebruiker door middel van het e-mailadres en wachtwoord de meervoudige verificatie opnieuw instellen via de MFA pagina.

Hoe installeer ik de Microsoft 365-software?

Als je een Microsoft 365 Business Standard of Microsoft 365-apps licentie hebt, dan kun je op vijf computers (Windows of Mac OSX) de Office-software installeren. 

Installeer de software via de onderstaande stappen: 

  1. Log in op portal.office.com;
  2. Klik rechts bovenin op ‘Office installeren’ en daarna op ‘Microsoft 365-apps’;
  3. Vervolgens wordt het installatieprogramma binnengehaald. Als je deze start wordt Office geïnstalleerd;
  4. Na de installatie start je een Office-programma en activeer je deze met je gebruikersnaam en wachtwoord.
  5. Let op! Standaard wordt de 32-bits versie van de Office-software geïnstalleerd in de taal die wordt gebruikt in de Office-portal. Als je de 64-bits versie wilt installeren of een andere taal wenst, kies dan na het klikken op de knop ‘Office installeren’ voor de optie ‘Andere installatieopties’.

Ook handig:

D
Dmitri is the author of this solution article.

Was dit antwoord nuttig? Ja Nee

Feedback versturen
Het spijt ons dat we u niet hebben kunnen helpen. Als u feedback geeft, kunnen we het artikel verbeteren.