SoHosted - SpamExperts spamfilter beheren bij SoHosted

Als je je hostingpakket beheert via Plesk dan heb je automatisch de beschikking over het spamfilter SpamExperts. Je kunt dit beheren door onderstaande stappen te volgen.

Inhoudsopgave

Spamfilter beheren

  • Log in op Mijn SoHosted.
  • Klik op Mijn diensten.
  • Klik bij het domein dat je wil beheren op de Plesk-knop.
  • Klik aan de rechterzijde van het scherm op Spamfilter.
  • Klik op Manage in SpamFilter Panel.

dwrOuHgss9fEQvnMHrNlqMzkuJMZYh4IDg

Logbestanden

In het dashboard van SpamExperts kan je onder andere logbestanden inkijken. Hierin is alle e-mail terug te vinden die op je domein ontvangen is, dus ook die het spamfilter geblokkeerd heeft. Je kunt de logbestanden inkijken via Logs in het menu aan de linker zijde van de pagina.

Na het openen van de pagina klik je op Toon Resultaten om alle berichten te bekijken die afgelopen week ontvangen zijn. Je kunt het overzicht eventueel uitbreiden of specificeren via de balk Queryregels. Als je bijvoorbeeld op zoek bent naar de berichten van één bepaald e-mailadres, dan kan je daar onderstaande stappen voor volgen.

  • Selecteer in het eerste veld Ontvanger.
  • Selecteer in het twee veld Is gelijk aan.
  • Vul één van de e-mailadressen van je domein in.
  • Klik op Toon Resultaten.

Quarantaine

Alle berichten die het spamfilter blokkeert worden in quarantaine geplaatst. Deze berichten kan je bekijken via Spam quarantaine in het menu aan de linker zijde van de pagina.

Na het openen van de pagina klik je op Toon Resultaten om alle berichten te bekijken die het spamfilter afgelopen week tegengehouden heeft. Ook hier staat weer de balk Queryregels waarmee je het overzicht kunt uitbreiden of specificeren.

Een bericht uit quarantaine halen

Berichten die onterecht in quarantaine geplaatst zijn kan je alsnog in het e-mailaccount van de ontvanger laten afleveren. Dit doe je door het bericht te selecteren en onderaan de pagina te kiezen voor Vrijgeven of Vrijgeven en trainen uit quarantaine. Met de eerste optie lever je het bericht alsnog af, met de tweede lever je het bericht alsnog af én leer je het spamfilter dat zulke berichten in de toekomst niet meer tegengehouden hoeven te worden.

aZALKdH6TWKuIg2Zs-K9iluy-oQv_eQeBQ

Witte en zwarte lijsten

Via Afzenders op witte lijst en Afzenders op zwarte lijst in het menu aan de linker zijde van de pagina kan je instellen vanaf welke e-mailadressen je sowieso berichten wil ontvangen óf juist niet.

Als je vanaf een bepaald e-mailadres verstuurde berichten altijd wil ontvangen, dan kan je dit adres aan de witte lijst toevoegen door onderstaande stappen te volgen.

  • Klik op Afzenders op witte lijst.
  • Klik op + Voeg whitelist afzender toe.
  • Vul bij Adres het e-mailadres in.
  • Klik op Opslaan.

Als je zeker weet dat je vanaf een bepaald e-mailadres verstuurde berichten niet wil ontvangen, dan kan je dit adres toevoegen aan de zwarte lijst. Dit doe je op dezelfde manier als hierboven omschreven, maar dan onder Afzenders op de zwarte lijst.

F
Fokke is the author of this solution article.

Was dit antwoord nuttig? Ja Nee

Feedback versturen
Het spijt ons dat we u niet hebben kunnen helpen. Als u feedback geeft, kunnen we het artikel verbeteren.